Let's go! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Brenda Groen - WaarBenJij.nu Let's go! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Brenda Groen - WaarBenJij.nu

Let's go!

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

14 Januari 2017 | Spanje, Córdoba

Vandaag was het zo ver, het was tijd om naar familie Arillo in Córdoba te gaan. Ik had een uur geslapen en om 3:45 uur vertrok ik samen met mijn vader naar Schiphol. Het was best druk op Schiphol ondanks het tijdstip. Ik zat bij het raam net voor de vleugel. Er zaten twee bestuursleden van een voetbalvereniging uit Amsterdam naast me. Ze gingen met 46 man voor een weekend naar Málaga voor een competitie. Er waren 9 van hun niet op tijd bij het vliegtuig en daardoor hadden we een half uur vertraging. De man/het bestuurslid naast me vertelde ook dat er een aantal een nachtje hadden doorgehaald. Gelukkig kwamen we maar 5 minuten later aan dan gepland. Eenmaal aangekomen in Málaga ging ik op zoek naar de trein naar Málaga-Maria Zambrano. Vervolgens kwam ik om 11:15 uur aan bij dat station en mijn volgende trein naar Córdoba ging pas om 14:15 uur dus ik moest 3 uur wachten op het station, dat was wel vervelend. Mijn bagage was zwaar en ik was moe dus ik kon ook niet even winkels kijken om de tijd te doden.
Het gezin bestaat uit R. (vader), N. (moeder), H. (oudste zoon) 8 jaar en R. (jongen) en N./Y. (meisje) een tweeling van 6 jaar. H. is 2 jaar geleden op een dag doof wakker geworden zonder aantoonbare oorzaak. Ze hebben geconstateerd dat het om een auto-immuunziekte ging. Hij heeft hoorimplantaten dus hij kan wel horen. De vader woont en werkt in Qatar en ik ontmoet hem 31 maart pas in het echt. Ik zorg dus samen met N. voor de kinderen. Ik heb een paar keer geskypet met het gezin, verder heb ik vooral contact gehad met de vader via Whatsapp. Moeder spreekt gebrekkig Engels en de kinderen kunnen een klein beetje Engels. Ze willen dat ik Engels met de kinderen praat omdat de kans bestaat dat ze naar Qatar gaan verhuizen.
N. kwam me ophalen van het station en ze gaf me een dikke knuffel en kus en vroeg hoe het met me ging en hoe de reis was. Ook vertelde ze dat de kinderen ziek zijn geworden. Eenmaal thuis aangekomen deed Y. de deur open ze gaf me gelijk een knuffel en ze zei: “You are so beautiful!”. Wat een schatje! R. kwam ook naar me toe om een knuffel te geven. H. is verlegen en kwam niet uit zichzelf dus ik vroeg hem om een knuffel en toen kwam hij wel naar me toe om een knuffel te geven. De moeder van N. gaf me 2 zoenen en zij spreekt geen Engels, gelukkig kan ik al een beetje Spaans dus dat was geen probleem. Ik kreeg brood en sinaasappelsap. Daarna ging ik mijn koffer uitpakken en toen ik klaar was, ging ik de cadeautjes geven. Ik had voor H. en R. lego, voor Y. prinsessenlipglosjes met een prinsessentasje en voor iedereen stroopwafels en hagelslag. Ze waren er heel blij mee gelukkig!
Y. had later op de avond mooie tekeningen voor me gemaakt waar ze "Brenda I love you Brenda" op had geschreven, echt zo lief!
Ik ben goed aangekomen en ik voel me welkom en vind het nu al leuk en ik heb veel zin in de komende tijd!

  • 15 Januari 2017 - 19:38

    Bernadette :

    Lieve brenda.
    Wat fijn dat je een goede reis hadden en een warm welkom kreeg van je gezin.
    Het lijken mij erg leuke kinderen.
    Je hebt een mooie kamer en douche.
    Veel plezier morgen op je 1e werkdag!
    Maak er een feestje van met je zieke kinderen.
    Kus Mama

  • 17 Januari 2017 - 18:20

    Henny Van Ruijven:

    Fijn dat je zo lief ontvangen bent in het gezin !!! Succes en veel liefs van ons !!!

  • 17 Januari 2017 - 22:06

    Corrie:

    Hallo Lieve Brenda,
    Wat leuk al een berichtje van jou te ontvangen.
    Met veel plezier hebben wij het gelezen.
    Leuk zo warm welkom dat geeft gelijk denk ik voor jou ook een goed gevoel.
    Wij hopen gauw meer van je te horen
    Wij wensen jou veel succes met de kinderen.
    Liefs van Corrie-Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Mijn naam is Brenda. Ik heb pedagogisch werker Jeugdzorg specifiek gestudeerd. Vervolgens heb ik Sociaal Pedagogische Hulpverlening gestudeerd aan de Haagse Hogeschool. Inmiddels ben ik werkzaam bij Stichting Groei en Ewa's Childcare.

Actief sinds 14 Jan. 2017
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 109521

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 30 Juni 2017

Au pair expert bij familie Arillo in Córdoba

Landen bezocht: