First week - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Brenda Groen - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Brenda Groen - WaarBenJij.nu

First week

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

22 Januari 2017 | Spanje, Córdoba

Mijn eerste week is helaas niet gelopen zoals ik had gehoopt. De kinderen waren al ziek toen ik was aangekomen en ze hebben me aangestoken en ik heb van dinsdag t/m vrijdag op bed gelegen. Ik had enorme hoofdpijn, keelpijn, last van hoesten en verkoudheid. Paracetamol en ibuprofen waren mijn beste vrienden deze week. Gelukkig heb ik zondag, maandag en zaterdag wel dingen kunnen doen.
Zondag heb ik rijst leren maken van N. op de Spaanse manier, ze koken hier echt met ontzettend veel olijfolie! Maar het is wel lekker. Ik heb getekend met de kinderen. Ze zochten een plaatje uit op Google afbeeldingen en dat ging ik dan natekenen en vervolgens gingen de kinderen het inkleuren. Voor Y. had ik een konijn getekend, voor R. een draak en voor H. een kangoeroe. Ze vonden het geweldig.
Maandag bleven de kinderen thuis omdat ze nog steeds ziek waren. R. is de huishoudster en ze is er elke doordeweekse dag van 8:00 uur tot 15:00 uur. Ik ben samen met N. naar Inlingua gegaan, dat is de taalschool hier om de hoek, om naar de prijzen e.d. te vragen. Het loopt daar niet zo goed en ze konden me alleen privéles aanbieden. Als ik iemand mee zou nemen dan zou ik een beetje korting krijgen, maar dan nog was het erg prijzig. En daarnaast wil ik liever les in een groepje.
Na het bezoek aan Inlingua, ben ik met N. naar de school van de kinderen gereden, zodat ik weet waar het is. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan en hebben we boodschappen gedaan. Eenmaal thuis heb ik een lang gesprek gehad met N. over haar werk en R. en zijn werk. N. is docent op de universiteit in Córdoba. Ze geeft les en ze coördineert. Ze geeft les in Human Resources. R. is 3 jaar geleden begonnen met werken in Qatar en hij is ingenieur. Hij is in Qatar gaan werken omdat daar veel behoefte is aan een goede ingenieur en omdat hij daar meer kon verdienen. Hij komt 4 x per jaar terug naar huis om tijd door te brengen met het gezin. Ik vroeg of ze daar uiteindelijk heen wilden verhuizen, maar ik begreep dat dit toch niet echt een optie is i.v.m. het grote cultuurverschil.
Ik heb gespeeld en getekend met de kinderen en op een gegeven moment begon de hoofdpijn op te spelen en ben ik ’s middags op bed gaan liggen.
Dinsdag werd ik echt ongelooflijk beroerd wakker, mijn hoofd stond op exploderen en ik was flink aan het snotteren. Vanaf toen was het klaar en heb ik niks anders gedaan dan op bed liggen en paracetamol en ibuprofen nemen. Heel erg vervelend en vooral omdat het mijn eerste week was.
Zaterdag voelde ik me eindelijk een beetje beter. Ik had alleen nog last van verkoudheid. Ik ben om 9:00 uur begonnen met werken. Ik heb de was van de kinderen opgevouwen en opgeruimd, de afwas gedaan, een paar wassen gedraaid en opgepast op de kinderen tot 14:00 uur en met ze gespeeld. Toen ik vrij was heb ik met Natalie afgesproken en we zijn samen naar de stad gegaan om te lunchen. We hebben tapas gegeten bij De Tapas. Je gaat daar zitten en er worden tapas in de keuken bereidt en die worden dan gebracht en je kan zelf kiezen of je het wilt of niet. Het viel een beetje tegen want we kregen in ongeveer 1 uur tijd maar 3 tapas, maar dat kwam denk door het tijdstip. We waren eigenlijk te laat voor de lunch en te vroeg voor merienda (een tussendoortje rond een uur of 18:00). We zijn weggegaan, ik moest nog een Spaanse simkaart hebben dus we gingen naar de Orange shop. De man die mij hielp sprak geen Engels, en mijn Spaans is nog te slecht om goede gesprekken te voeren. Hij was heel erg langzaam met het invullen van mijn gegevens. Hij kon 'Holanda' niet vinden in de lijst, dus ik zei dat hij 'the Netherlands' moest proberen maar die stond er ook niet tussen. Hij vroeg het aan een collega en het was dus “bajas países” wat lage landen betekent. Je zou van een Spanjaard kunnen verwachten dat hij dat weet maar nee dus. We waren ongeveer een half uur in de Orange shop waren om “eventjes” een simkaart te halen. Traag gedoe allemaal, dat is iets waar ik nog wel aan zal moeten wennen…
Linda kwam ook naar de stad en toen gingen we naar een ander tapas restaurant: 100 Montaditos. Daar heb je een lijst met tapas en moet je zelf opschrijven welke tapas je wilt, dan lever je het briefje in en wordt je naam geroepen als je bestelling klaar is. De tapas zijn daar erg lekker!
Toen we eindelijk een beetje vol zaten, gingen we naar een pâtisserie genaamd Roldan en daar hebben we een heerlijk gebakje gegeten. Daarna zijn we naar het restaurant Ágora gelopen, daar zaten Laura, Alina en Wiebke te eten en daar hebben we nog even gezellig wijntjes gedronken.

  • 03 Februari 2017 - 09:49

    Jolanda:

    Hoi Brenda, vervelend dat je zo ziek bent geworden zeg die eerste week. Wel gelijk een goede band met de kinderen, dat is wel top !
    Liefs Jolanda

  • 03 Februari 2017 - 09:50

    Jolanda:

    Ik vind het erg leuk om je te volgen trouwens. Je kunt goed schrijven. Liefs Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Mijn naam is Brenda. Ik heb pedagogisch werker Jeugdzorg specifiek gestudeerd. Vervolgens heb ik Sociaal Pedagogische Hulpverlening gestudeerd aan de Haagse Hogeschool. Inmiddels ben ik werkzaam bij Stichting Groei en Ewa's Childcare.

Actief sinds 14 Jan. 2017
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 109504

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 30 Juni 2017

Au pair expert bij familie Arillo in Córdoba

Landen bezocht: